Čvrstina vere, čistota duše, čestitost života
Powered By Blogger

уторак, 3. мај 2011.

Zidovi...

Danas je ekipica bila izuzetno vredna. Juče nisu mogli na plac zbog kiše, ali su jutros sa prvim zracima nazovi sunca bili na placu. Gazde su malo okasnile jer su se uspavale. Daklem, majstori došli u 07.00 a gazde Boga mi u 8.30 časova.

Bilo kako bilo na gradilištu je već bilo živo kada smo pristigli, izvođač je držao projekat u ruci i „studirao“ ga, jedna ekipa je po ploči prostirala kondor i pripremala se na zidanje a druga je već počela da zida deo kuće ka jednom od komšija, gde će se prema projektu nalaziti trpezarija, kuhinja, kupatilo i stepenište. Tu je palo par fotki čisto da se obeleži, da bih potom ostavio mog glavnog „majstora“ a ja sa lepšom polovinom krenuo do njene firme.

Potom sam otišao do grada i čuo jednu tužnu vest. Neka mi moji čitaoci oproste, ali smatram i želim da ovde i na ovom mestu opišem par reči o čoveku koji je preminuo prekjuče i sa kojim sam imao čast da radim u Opštini Šid.

Dušan Jeremić. Rođen 1972. godine. Posle borbe sa nemilosrdnom bolešću koja je uništila njegov mlad organizam, Dule je tiho preminuo u vreme kada su se drugi radovali prvomajskim praznicima. Bila mi je čast raditi sa njim jer se radilo o jednom mladom, sposobnom i dobrom čoveku. Ovde i na ovom mestu želim da kažem ovo:

Dragi Dule, neka Gospod Bog bude pravedan sudija delima tvojim, i neka te anđeli njegovi uvedu u Carstvo Božije. Neka ti je laka crna zemlja dragi moj Dule. Amin.

Nakon sahrane vratio sam se u stan tužan zbog nesreće koja je zadesila porodicu Jeremić, jer je Duletu pre dve godine preminuo brat koji je bio 1967. godište. Nakon što sam se presvukao, otišao sam na plac i tamo su me samo radovi mogli oraspoložiti i vratiti me u normalu.

Tako je i bilo.

Majstori su danas radili za 10+ i uspeli da ozidaju dobar deo kuće. Posmatrao sam kako kuća lagano dobija svoje konture, kako se na AB ploči pojavljuju ulaz, hodnik, stepenište u podrum, spavaća soba, dnevna soba sa trpezarijom, kuhinja i kupatilo. Stvari su počele da ležu na svoje mesto. Lagano smo supruga i ja počeli u glavi da pravimo raspored stvari i nameštaja, raspored utičnica i prekidača. Moj savet za buduće graditelje je da vam projektanti u pdf formatu, nakon što vam urade projekat, snime isti kako bi ste ga mogli štampati po potrebi i obeležavati na njemu sve bitne stavke i praviti razmeštaj stvari i nameštaja po istom.

E sad što se tiče prozora stvari stoje ovako. Specifikacija prozora za moju kuću je sledeća:

Prozori bez roletni

JK kip 100 x 40 x 2 kom. = 140 e
JK kip 80 x 40 x 1 kom. = 65 e
JK prozor 100 x 140 x 2 kom. = 270 e
JK prozor 60 x 60 x 3 kom. = 210 e
JK prozor 80 x 140 x 1 kom. = 120 e
JK prozor 80 x 170 x 1 kom. = 130 e

Prozori sa AL roletnama

DVK prozor sa stubom 160 x 140 x 2 kom. = 460e
DVK prozor sa stubom 160 x 100 x 1 kom. = 190 e
DVK prozor 140 x 140 x 2 kom. = 400 e
DVK balkonska vrata
bez roletne 160 x 210 x 1 kom. = 300 e
Ulazna AL vrata sa AL panelom – jedno staklo
100 x 220 x 1 kom. = 430 e

AL roletne 10,10m2 x 60e = 605 e

Rolo komarnik
( na prozorima sa roletnom i JK prozoru 80 x 140 )
8,80m x 28e = 245 e

PVC fix komarnici 60 x 60 3 kom. = 30 e

Razlika za niskoemisiono staklo = 85 e

PVC klupice
( bez podrumskih prozora i prozora 60 x 60 )
11,60m x 12 e = 140 e

Ukupna cena sa PDV i popustom
uključujući montažu i ugradnja = 3.800e

Doplata za ALU okapnice = 300 e
Doplata za lim. okapnice = 180 e

Samo da dodam da je firma "Rolo expres" iz Šida. Radi se o firmi koja nam je kada smo počeli podstanarski život radila trakaste zavese i stvarno su ih dobro odradili.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Posted by Picasa

14 коментара:

  1. Анониман3. мај 2011. 21:23

    Pa jel to montazna ili zidana kuca?!!!!J... te, ovi tvoji majstori zidaju kao ludi!!Pa ovo nisam ocekivao ni posle 2,pa cak i tri dana;koliko ih imas?!
    Svako dobro!! :))))
    tutu-rutu

    ОдговориИзбриши
  2. Mislim da ih ima između 10 i 160. Haha. Šest ili sedam ljudi svaki dan, a po potrebi izvođač zove još u ispomoć kada su teži radovi. Stvarno su ekipa prva liga. Malter samo ispada iz mešalice. Ko iz beton baze. Cenim da ako vreme posluži veoma brzo će do druge ploče. Doduše sad će malo da uspore s obzirom da dolazi rad na skeli koji je malo teži ali gledajući ih danas... Šta reći. Za sada sam zaista prezadovoljan. Verujem da ni oni nisu bezgrešni, ali opet nisam napržen da mi kuća bude neki "haj tek spejs šatl" sa gomilom elektronike i tehnoloških čudesa i dugmića. Sasvim obična kuća kojoj neću baš robovati niti patiti za najnovijim tehnologijama jer ipak želim da moja deca vide i Zlatibor, i rafting na Tari i Srebrno jezero i more u Grčkoj... Ne želim da pare samo lupam u beton. Želim da živim i da u životu uživam u svojoj deci i porodici i sa njima... Odoh u liriku. Ajd zdravo!!!

    ОдговориИзбриши
  3. Анониман4. мај 2011. 00:56

    Sa cime prave malter za zidanje,krecno-cementni ili sa beomalom?Koliko je potroseno na jucerasnje zidanje?(3,4,5 m3 peska ili koliko vec?nemoras tacno .ali od prilike znas koliko je potroseno-ne? )

    ОдговориИзбриши
  4. Malter je krečno cementni, a što se tiče količine peska moj starac bi trebao da zna jer je svo vreme tamo na placu pa ću ga pitati.

    ОдговориИзбриши
  5. Анониман4. мај 2011. 10:34

    Od Ytonga do cigle kratak je put :)
    Zasto bas cigla a neka suplja opeka?

    ОдговориИзбриши
  6. Šta ja znam. Moji matorci žive u kući od cigle, "tajko" takođe. Opet moj teča živi u kući od gitera, bez izolacije, i po njegovim rečima kuća mu je hladna. Znači izolacija sa giterom jednostavno mora. Moj izvođač ima kuću od cigle. Ista kao moja, sa malo drugačijim unutrašnjim rasporedom, neomalterisana, bez izolacije, sa PVC stolarijom i kada smo bili kod njega kuća je nenormalno topla. U dnevnoj je Alfa kamin i sa njim greje dobar deo kuće.
    E sad ytong. On mi je bio zaista velika želja, ALI u Šidu nije bilo sertifikovanih majstora. U principu svi sa njime znaju da rade ALI banka za kredit traži da izvođač ima firmu da bi mu na osnovu ugovora prebacila 70% od iznosa kredita. Onda se pojavio problem izvođača. Ovaj moj radi samo na "starinski način". Cigla ili giter. Ovaj drugi radi i sa ytongom, ali nema sertifiat, tako da sam bio u problemu, pa sam se opredelio za onu varijantu "preko preče, naokolo bliže" ili onu staru o golbu, vrapcu i grani.
    Kako će izolacija doći kasnije, odabrao sam ciglu jer je dobar akumulator toplote, pa ako se budem useljavao ove godine mislim da je bolji izbor, a ni razlika u ceni mi nije bila velika

    ОдговориИзбриши
  7. Анониман4. мај 2011. 11:34

    Ne kazem da cigla ne valja, nego me cisto zanimalo sta je prevagnulo. Kazu da su suplje opeke bolji izolatori od pune opeke iste debljine, da je gradnja jeftinija, ide manje materijala, treba manje vremena ..., no to sada nije toliko ni bitno.
    Samo napred i mislim da ces na kraju biti zadovoljan.

    ОдговориИзбриши
  8. Анониман4. мај 2011. 11:38

    E, sad zagledah slike malo bolje.
    Trebao si (pod obavezno) ici sa vertikalnim stubovima (i kasnije sa serklazom da sve to spojis konstrukcijski) na uglovima.
    Zivim u Kraljevi u video sam u praksi kako izgledaju kuce od cigle ciji zidovi nisu bili povezani armiranim betonom i kako su se ponasali na nekih 5,4 stepeni. Nije neka velika razlika u ceni ali jeste u statici, mada po zakonu moze i ovako.

    ОдговориИзбриши
  9. Negde ce ići stubovi a negde ne. Čak smatram da si u pravu što se tiče stubova. Možda sam trebao, ali sad je gotovo, mada opet su mi reper moja porodična kuća i kuća moga starca ozidane tamo negde početkom 70-ih godina prošloga veka ( ala zvuči praistorijski ), u istoj varijanti, bez stubova, uklapajući ciglu u ciglu i mogu ti reći da i danas stoje, mada sam ipak pristalica sigurnosti. Te dve kuće kada su pravljene armatura je bila misaona imenica, a danas se bez nje jednostavno ne može i niti jednog momenta ne treba na njoj štedeti. Kada sam razmišljao cigla ili giter blok izvođač mi je rekao da su kod zidanja giterom stubovi pod "must have" a kod cigle može i bez njih ako objekat nije poslovni, sa više spratova, tako da sam odabrao ovu varijantu, a što se tiče finansija, pa tu su negde jer ovde nemam stubove, šalovanje, armaturu, beton, a tamo bih sve to imao pa kada se sabere, ili oduzme, manje više je to to.

    ОдговориИзбриши
  10. Анониман4. мај 2011. 15:51

    Radovi danas teku? :)
    tutu-rutu

    ОдговориИзбриши
  11. Odoh na plac da slikam, pa večaras kačim slike.

    ОдговориИзбриши
  12. Анониман4. мај 2011. 19:22

    Svaka cast,cekamo nove slike!!!
    Jeeeeeeeeeeeee!!! :))))))
    M@rko

    ОдговориИзбриши
  13. Анониман4. мај 2011. 23:26

    Bice li domacine novog "izvestaja " sa gradilista veceras?

    ОдговориИзбриши
  14. Tesko. Baterije od aparata su na punjenju pa ću da spojim današnji i sutrašnji dan. I da propratim nekim dobrim tekstom ako stignem jer pararelno sa radovima na placu pripremam i slavu za petak ( Sv. Đorđe ). I to ako Bog da zadnju kao podstanar. A već sledeće godine...

    ОдговориИзбриши