Čvrstina vere, čistota duše, čestitost života
Powered By Blogger

недеља, 24. април 2011.

Zidanje podruma

Juče, dana 23.04.2011. godine završen je i podrum. Ozidan je betonskim blokom na 25, veoma brzo i efikasno. Takođe je izvođač doneo na plac elemente „Šidelovog“ dimnjaka koji će početi da zida odmah posle praznika, dakle u utorak. Tada je takođe u planu izlivanje temelja za deo kuće gde će se nalaziti dnevan soba i trpezarija i deo gde će se nalaziti terasa. Nakon toga sledi ploča.

Ne mogu da vam ljudi moji opišem taj osećaj. Kada vidite kako vaša kuća raste. Kao iz vode. Do juče je na tom mestu bila bašta, a za jedno mesec i po će tu biti kuća. Naša kuća. Biće je teško opremiti i okončati sve radove. Ali nema veze. „Tiha voda breg roni“ kako kaže narodna poslovica. I samo napred. Nema nazad.

Još uvek dosta čitam o grejanju i ta materija mi je postala jako interesantna. Ne možete da verujete kakvih sve sistema ima i koliko se i na tom polju odmaklo. Svuda u svetu je počela da se uvodi kao način grejanja biomasa ( pelet, balirana sojina slama i žetveni ostaci... ). Čak sam i takve peći gledao. Na baliranu slamu. To vam je klasičan kotao, malo većih dimenzija u dužinu, u koji staje jedna ili dve bale slame. Proizvođači kotlova ovoga tipa su vam

„Termomont“ Šimanovci
„Sucom“ Knjaževac

a ima i individualnih proizvođača. Cene kotlova variraju od oko 800 – 1100 eura u zavisnosti od jačine. Kotlovi su sami po sebi interesantni jer imaju jako veliko ložište u koje možete da gurate sve. Od balirane sojine slame, preko šapurika ( čokova ), do drva, uglja, briketa, panjeva... bukvalno svega. Jedino što se meni ne sviđa je što su svi od reda kotlovi izrađeni od čeličnog lima pa me samim tim plaši koliko će da traju jer kada vam proizvođač napiše da je koristio kotlovski lim debljine 5mm, možete samo da mu verujete na reč. A ja nekako ne bih da se igram sa nečim što u startu vredi 1000 eura i što je po meni stvar koja treba da traje makar 10-15 godina, a ne da mi procuri posle par godina. I ako postoji garancija od 5 godina na pojedine kotlove, proizvođač će se verovatno izvlačiti da nije njegov radnik, tj.ovlašćeno lice puštao kotao u pogon...itd. To jednostavno ne želim. Želim da investiram u kotao koji će mi trajati dugi niz godina jer nemam nameru da ga svakih par godina menjam i propuštam npr. letovanje ili bilo šta drugo kako bih morao da kupim kotao. I kod ovih kotlova premija je akumulator toplote, jer bale slame dosta brzo izgore, pa se mora često ložiti. Takođe mana je i povećana ( znatno veća ) količina pepela koja ostaje iza loženja. A po meni je jedna od najvećih mana za mene lično to što nemam gde da lagerujem bale slame koje su dosta gabaritne a i zapaljive, tako da ne bih da se kockam. Ovo grejanje je po meni pun pogodak kod ljudi koji imaju seoska domaćinstva i zemlju koju obrađuju, pa imaju žetvenih ostataka i svakojakog amelja koji ostaje od poljoprivrednih radova. Takav kotao se za njih isplati.

Kako sam obećao, evo malo linkova:

http://www.radijator.rs
http://www.sukom.co.rs
http://www.dzonikom.com
http://www.groupprotem.com
http://www.etazgrejanje.com
http://www.metacon.rs
http://nivas.co.rs
http://www.termismkm.rs
http://www.termomont.co.rs

Hristos voskrese i sretan Uskrs svim graditeljima i čitateljima.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Posted by Picasa

3 коментара:

  1. Samo napred ...
    Imam jedno pitanje - Da li je predvidjena neka hidroizolacija podruma?
    Tj. da li postoji hidroizolacija nulte ploce i da li ce postojati hidroizolacija betonskih blokova sa spoljen strane podruma?
    Pozdrav i samo hrabro :)

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala puno na pozdravu.
    Što se tiče hidroizolacije podruma, sa izvođačem sam se dogovorio da se ne radi nikakva, jer je sam teren dosta izdignut i nalazi se na brdu u odnosu na ostatak Šida. Čak šta više, moj starac ima kuću nekih 50m od moje, kuća je napravljena 70-ih godina i nikada nije postojao problem sa vodom u podrumu za svih ovih 40 godina. Nikada se nije pojavila. Podrum mu je i danas suv. Ali sam razmišljao o nekim unutrašnjim premazima tipa nekog Draminovog proizvoda ako se ukaže potreba, ali o tom potom. Sada mi je preokupacije grejanje, stolarija, kupatilo, podovi tako da o tome imam nameru da se raspišem ovih dana.
    Hidroizolacije ploče podruma takođe nema, nego se standarno radilo. Zemlja, šljunak, armatura, 13cm betona u razmeri 1:4.
    Kondor će ići na celu temeljnu ploču, a kada kuća bude gotova, u podnu košuljicu će ići, pored ostalih elemenata za izolaciju poda i tvrdi stiropor 3cm. Negde u ranijim temama ima skica preseka kuće koja je u dobroj meri verna onome što će se u stvari na terenu događati.

    ОдговориИзбриши
  3. Svaka cast!!Kao u bajci,san se polako ostvaruje...samo napred i uzivaj u vremenu koje ti predstoji!
    P.S.
    Mali mastor ,nista bez njega,zavodi red i opremljen je kao pravi preduzimac! ;)
    tutu-rutu

    ОдговориИзбриши