Čvrstina vere, čistota duše, čestitost života
Powered By Blogger

среда, 27. април 2011.

Temelji i dimnjak... i još o svačemu

Temelji i dimnjak... i još o svačemu

Ljudi moji moram nešto da vam priznam. Hvata me „kreativna kriza“. Haha. Stvarno. Kad sednem pred računar i pogledam ovaj virtuelni papir koji treba popuniti sadržajem, uhvati me panika. Kako najkvalitetnije popuniti to parče beline, da bih vam što realnije preneo ono što se kod mene na placu i u glavi ovog momenta događa, a da to ne ispadne nešto stereotipno. Već da bude interesantno i dopadljivo za vas koji čitate.

Pa sam odlučio da pored onoga što majstori odrade na placu, u okviru ovoga moga bloga objavljujem i druge interesantne stvari koje posredno ili neposredno dotiču temu građenja, kvaliteta života i njegovog poboljšanja, uštede energije i drugih stvari kojih je zaista prepun internet.

Počeću sa standardnim. Radovima na placu.

Danas su majstori bili vredni i dok sam ja bio odsutan uradili su ostale temelje, u delu koji izlazi iz zemlje kod podruma, potom u delu koji će da bude dnevna soba sa trpezarijom, i u delu u kojem će biti terasa.

Potom je na red došao dimnjak koji su započeli da rade u podrumu. Dimnjak je, kako sam ranije rekao, Šidelov, promera Fi 200, što bi u odnosu na potrebnu snagu moje peći bilo sasvim dovoljno. Čak i previše s obzirom da bi mi po nekim preliminarnim najavama bila potrebna peć od 20-25Kw.

Na slikama se vide i delovi kuće gde će nalaziti terasa ( manji deo sa zemljom ) i dnevna soba sa trpezarijom ( veći deo ). Na jednoj od slika se vidi suprotna strana kuće, na mestu gde će biti ulaz u kuću, gde je ostavljen prostor za prozor kroz koji će se ubacivati ogrev u kuću ( prostorija sa dimnjakom ). Inače je ta prostorija u podrumu predviđena kao „prljava“ dok je ona druga „čista“ predviđena za krkanluke i raznorazne tegle sa svačim koje ćemo da pokupimo od raznorazne familije kada im dođemo u pljačkaške pohode.

Na terasi imam nameru da, ako Bog da i sreća junačka, ozidam jedam roštilj. Ništa pretenciozno. Čisto eventualno. Onako da možeš na njega da baciš koje parčence mesa ili da eventualno skuvaš neki kotlić možda. A za prase ćemo da vidimo. I mislim da je patošem nekim tvrdim drvetom tipa Bankeraj, jer mi je to baš onako cool. Ali o tom potom. Što se više sabiram, sve se više oduzimam.

Verujte mi na reč da, gledajući ove ljude kako rade, zaključio sam da je apsolutno bitno koga angažujete da vam posao radi, i koliko je taj neko odgovoran kada vam gradi kuću ili renovira stan. Veliki je broj priučenih majstora koji vam napravi više štete nego koristi. Sa ovim ljudima mislim da sam zaista pogodio. Znači nema rakije i vina, piva i mezetluka. Izvođač radova dogovorio se sa mnom da ih ujutro, kada dođu na plac čeka kafa i po jedna časica rakije. I to je to. Negde popodne, pred kraj radnog dana, popiju po jedno pivo. Ja sam preuzeo na sebe obavezu da im povremeno nabavim karton soka i kisele, a nekada im to donese izvođač, tako da su stvari za sada na svom mestu. Sa moje strane još jednom svaka preporuka.

Sutra su u najavi dalji radovi na dimnjaku, nasipanje zemlje i šljunka, njihovo mašinsko nabijanje i priprema za izlivanje ploče. Takođe na gradilište stižu prve količine cigle, dok je ispuna već tu zajedno sa nadvratnicima i nadprozornicima.

Ovih dana malo ću opet o grejanju, biomasi, podovima i prozorima jer sam malo umoran od vitlanja kolima.

Sve najbolje.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Posted by Picasa

4 коментара:

  1. Dragi Fico,

    drago mi je da vidim da si dobrano uznapredovao sa radovima i srecno u tom pohodu. Nisam odavno bio na ovim stranicama i iskreno sam se poradovao onome sto citam ovde.

    Mi smo takodje pazarili plac, ulazimo u uknjizbu, konverziju zemljista i ostalo sto si prosao tako da ove informacije zlata vrede.

    Ono sto me natera da ovde stanem i napisem komentar je sledece: gde ti je hidroizolacija podruma??????????

    Pozdrav,

    Negro

    ОдговориИзбриши
  2. joooj prošlo je dosta od kada je ovde postavljeno pitanje, ali da ispoštujem pitanje, odgovor je - nema je. Jednostavno je ovo dosta visok teren i kota u odnosu na ostali deo Šida, jer je voda ovde na dubini od preko 22m. Tast je kuću sagradio pre 40 godina i ima mali podrum i nikada nije bilo problema sa podzemnim vodama. U dvorištu ima bunar, onaj starinski pa smo gledali dubinu vode i stvarno ima preko 22m do vodenog stuba, tako da bi sa mog stanovišta ulaganje u dodatnu drenažu i hidroizolaciju podruma bilo bacanje para.

    ОдговориИзбриши
  3. Poštovanje,
    čestitke na građevini.
    Pošto mi predstoji isti posao uskoro, imam takodje dilema oko hidroizolacije podruma.
    Kako sada posle par godina izgleda situacija u podrumu? Da li ima vlage, kako se ponašaju betonski blokovi bez hidroizolacije?
    U mom slučaju će takodje biti betonski blokovi, neće biti sasvim sve ispod zemlje, zapravo suteren i meni savetuju vrlo jaku hidroizolaciju jer navodno betonski blokovi loše reaguju na vlagu. Građevina će biti na Divčibarama.

    ОдговориИзбриши
  4. Dejane, hvala na na pohvalama. Što se tiče hidroizolacije podruma, ako si u prilici obavezno je uradi. Kod mene je teren visok, moja kuća je "na brdu", do vode imam nekih 20m dubine, a to znam jer moj starac ima bunar gde je voda bila na 20m pa je sada presušio. Moj savet ti je da ideš na hidroizolaciju, pogotovo jer gradiš na Divčibarama gde je i klima drugačija, a imaš nameru da radiš suteren. Svako dobro ti želim i puno sreće.

    ОдговориИзбриши