Čvrstina vere, čistota duše, čestitost života
Powered By Blogger

уторак, 18. јануар 2011.

Čekamo Uredbu Vlade RS... i komunalno opremamo zemljište

Grozničavo sam ovih dana pratio podatke o kreditima.

Naime, negde pred Novu Godinu ( onu ) kontaktiram ja Banca Intesa u kojoj je bila moja žena, da mi daju informaciju oko subvencionisanih kredita. I dobijem ja. Po nosu. Nemaju. Kaže ispunili kvotu za 2010. godinu. Jooooj. Odmah iz mesta okrenem telefonom ERSTE banku i simpatična devojčica mi reče da je isti slučaj i sa njima. Ajaaaoj.

Onako razočaran krenem da gledam komercijalne stambene kredite i odmah da vam kažem da mi se nisu svideli. Učešće 10%, za ratu od oko 160 eura dobijem od 23 do 25.000 eura. Nedovoljno. Ne znam da'l da se umijem ili da se ubijem. Ne znam dal' sam do'šo il' sam po'šo.

E onda moja žene sretne neku svoju drugaricu iz Komercijalne banke koja joj reče da tamo primaju zahteve. I rešismo da probamo u Komercijalnoj banci. Kad ne lezi vraže. Nazovem ja banku u Bgd, sa namerom da se raspitam okvirno o kreditima, pa ću ko velim u filijalu po papire. Pljas. Ukinuti krediti. Čeka se odluka Vlade RS o subvencijama.

Ovih par dana sam bio kao na žeravici. Uzmem staru uredbu, vidim da je doneta 29.01.2010. godine, pa ko velim, verovatno će biti doneta i nova uredba. Ali kad vidim ovu krizu oko nas, hvata me zebnja da li će tih kredita biti. Il' ne biti. Nazovem Nacionalnu korporaciju i neka žena mi reče da je predlog teksta predat Vladi, te da će biti pred njima krajem januara. Umiri tu ona mene malo, ali sam ja takav da moram da imam više informacija. Kako i neću kad sam na kiriju do sada dao 5.000 eura. Žena pokupila papire koji joj se traže u banci, i ja joj kažem da mi nastavimo da prikupljamo dokumentaciju, pa šta bude. Jer ja sam veliki optimista i pozitivac i trudim se da me ništa ne može sprečiti da dođem do cilja. Krenem da surfujem po netu, i na sajtu B92 vidim jedan tekst koji govori o subvencionisanim kreditima, da li su potrebni ili ne, hoće li ih biti ili ne, šta kaže EU na sve to. Ima tu različitih mišljenja, ali kroz tekst provejava pre svega potreba za takvim kreditima, što dodatno utiče pozitivno na mene.

I konačno juče Vlada RS donosi odluku da će i ove godine biti subvencija građanima i privredi i da je za to u budžetu izdvojeno 7 milijardi dinara. Ali imamo i hladan tuš, jer će učešće građana u ovoj vrsti kreditiranaj da se popne na 10% umesto dosadašnjih 5%, a države smanji na 15% umesto dosadašnjih 20%. Nije mi još samo jasno da li se subvencioniše kamata do 31.10.2012. godine ili su i to izbacili. Bilo kako bilo, ovih dana očekujemo Uredbu Vlade RS koja će regulisati sve nedoumice oko kredita, i potom početkom februara 2011. godine podnosimo zahtev.

Da ne bi gubili vreme nastavili smo sa prikupljanjem papirologije i sada se nalazimo na korak od izdavanja građevinske dozvole. Naime, danas sam sa JP za stambene usluge i građevinsko zemljište sklopio ugovor o naknadi za uređivanje građevinskog zemljišta, kao poslednji preduslov za podnošenje zahteva za dobijanje građevinske dozvole.

Ukupna vrednost koju sam uplatio je 32.075 dinara na ime naknade i 500,00 dinara na ime takse, te sada mogu da podnesem zahtev za građevinsku dozvolu. Time su se naši troškovi oko papirologije za građevinsku znatno popeli u strukturi troškova i biće iskazani u troškovniku kako u pojedinačnom iznosu tako i u ukupnom iznosu.

2 коментара:

  1. Анониман1. јун 2011. 22:41

    Da li ti je za dobijanje kredita bila neophodna gradjevinska dozvola

    ОдговориИзбриши
  2. Evo odgovora i ovde i ako je lakše pitanje postaviti na poslednjem unetom postu. Da, za dobijanje subvencionisanog kredita bila mi je potrebna PRAVOSNAŽNA građevinska dozvola, čak i projekat kuće sa premerom i predračunom radova.

    ОдговориИзбриши