Čvrstina vere, čistota duše, čestitost života
Powered By Blogger

четвртак, 13. јануар 2011.

...another brick on the wall... i još o koječemu

Prvi upis u ovoj 2011. godini.

Na dan 13.01.2011. godine. Nadam se da ovaj broj neće biti baksuzan za mene, već naprotiv da će pokrenuti gomilu sretnih događaja u ovoj godini.

A sad malo o cigli.

Verovatno će na kraju svih ovih putešestvija ipak građevinski materijal kojim ću graditi ipak biti stara dobra cigla. Zašto? Pa mogu vam reći prijatelji moji da sam ovih dana ponovo bio kod istog majstora koji mi je dao ponudu od ranije.

Da podsetim:

1. Podrum

Pod
Nabijena zemlja
Šljunak 10cm
Beton 10cm
Cem. košuljica 4cm

Zidovi
1. Malter 2cm
2. Betonski blok 25cm

2. Nulta ploča

1. Nabijena zemlja
2. Šljunak
3. Mršavi beton 5cm
4. Xidroizolacija kondor 4
5. AB ploča 20cm

3. Zidovi


1. spoljni 25cm debljine ( puna opeka )
2. unutrašnji noseći zidovi 25 cm debljine ( isti materijal )
3. unutrašnji pregradni zidovi 12cm debljine

ostalo: u svemu prema projektnoj dokumentaciji

4. Ploča sprata

1. Malter 2cm
2. LMT tavanica 20cm

5. Krov - spolja ka unutra

1. falcovani crep
2. letve 3/5
3. letva po rogu 3/5
4. folija
5. OSB ploča „8“
6. alufolija
7. rog 10/12
8. gips karton ploča

6. Kompletan razvod struje do priključenja

7. Kompletan razvod vode do priključenja

8. Kompletno unutrašnje malterisanje prizemlja i potkrovlja

9. Izrada cementne košuljice na podovima prizemlja i potkrovlja

1. alufolija
2. tvrdi stiropor 3cm
3. alufolija
4. cementna košuljica 3 - 5 cm


UKUPNA CENA RADOVA: 25.500 eura uključujući iskop i odvoženje zemlje

S obzirom da je u pitanju kuća od 211m2 bruto, to mu dođe oko 120 eura/m2 sa njihovim materijalom i rukama. Smatram da je ponuda maksimalno korektna, a najvažnije je da iza ponude stoji čovek koji je u zadnje vreme dosta tražen i hvaljen kao jako kvalitetan i kvalifikovan izvođač radova, što je samo još jedan plus na sve izneto.

Što se tiče ytonga, nisam ga zaboravio, jer mi je on kao neka rezerva u svemu ovome. Naime, ono u naslovu „...i još o koječemu...“ odnosilo se na situaciju sa subvencionisanim kreditima.

Čitaocima bloga poznato je da sam u nekoj od ranijih tema pisao o subvencionisanim kreditima, to jest dao sam tekst uredbe kojom su bili regulisani. E pa sad je trenutno zatišije po tom pitanju, to jest banke obrađuju i isplaćuju samo zahteve pristigle do kraja decembra 2010. godine.

Krajem januara očekuje se nova uredba Vlade RS o raznoraznim subvencionisanim kreditima pa između ostalog i o ovim za građenje i kupovinu novog stana. Početkom februara banke će dobiti nova uputstva o tome.

Nezvanično saznajem da će sledeće nedelje biti sednica Vlade o toj uredbi, kao i da će se broj onih koji će ove godine moći da konkurišu za neki od kredita biti dosta smanjen, a da će čak neki krediti biti i ukinuti. Kako ne bih gubio korak, supruga i ja odlučili smo da ne čekamo uredbu nego da završavamo papirologiju, te da čim i ako bude, a ja verujem da hoće biti kredita, podnesemo zahtev sa kompletnom dokumentacijom.

Od papira nam je ostao ugovor o komunalnom opremanju zemljišta koji sklapamo sa našim JP za stambene usluge i gradjevinsko zemljište, te podnošenje zahteva za građevinsku dozvolu i dobijanje iste.

U pogledu ugovora, ovih dana sam bio u pomenutom JP, gde mi je njihov službenik, a na osnovu projekta koji sam mu dao, izbacio cenu od, ako se dobro sećam, 31.000,00 dinara koje treba da platim za komunalno opremanje zemljišta. U kešu i odjednom. Sreća pa sam na ovaj iznos otprilike i računao, pa su novčana sredstva već obezbeđena iz „sopstvenih izvora“. Detaljno pisanije po tom pitanju kao i o pitanju zahteva za izdavanje građevinske dozvole čitaoce očekuje za koji dan kada budem išao na sklapanje ugovora.

Ono što je bitno je da, vremenski posmatrano, celokupna procedura oko ugovora i dobijanja građevinske dozvole neće potrajati duže od 7 dana. Prednost malog mesta. Šta da kažem.

Ranije ovde sam započeo pisanje i o ytongu. On mi je kao što sam rekao rezerva, jer ako ne budem mogao da, iz nekog meni nepoznatog razloga, dobijem kredit sa subvencijom, namera mi je da uzmem klasičan komercijalni kredit pa da, pošto imam ponudu Xella Srbija sa tačnom količinom materijala, možda krenem da gradim sa ytongom, jer po mojoj proceni celokupan materijal za kuću kako je navedeno u nekoj od ranijh tema, bi me izašao oko 14.000 eura, ali ću o tome ovih dana pisati kada budem ponovo vršio proračune s obzirom na nove cenovnike Xella Srbija.

Takođe je u najavi i spisak dokumenata koji su potrebni za subvencionisani kredit, jer sam mišljenja da tu neće biti nikakve promene. Inače će se kredit najverovatnije raditi preko Komercijalne ili ERSTE banke.

Srdačan pozdrav.

6 коментара:

  1. Ja živim u Šapcu.Imam probleme oko stambenog pitanja.Zanima me da li neko zna koliko košta dozvola za zidanje i da li je ista cena za zidanu i za montažnu kuću.Vesna

    ОдговориИзбриши
  2. Procedura je apsolutno ista što se tiče papirologije jer da li ćeš zidati ili praviti montažnu kuću nebitno je jer je u pitanju samo način gradnje i materijal. Što se tiče lokacijske dozvole i kasnije građevinske dozvole ista je procedura a kolike su takse zavisi od mesta do mesta. Ja ću ovih dana staviti na blog troškovnik za svaki papir i ako sam to u temama navodio, čisto da bude pregledno.
    Srdačan pozdrav i puno sreće u izboru načina građenja. Ako bilo šta treba tu sam jer radim u opštini pa mogu kolege da pitam oko bilo čega što Vas interesuje

    ОдговориИзбриши
  3. Odlican blog.
    Ocekujemo nove clanke.
    A u zadnjem clanku vidim da se bavite konkretnim ponudama, ali ne vidim projekat za koji vazi ponuda.
    Jel moze i projekat kuce da bi mogli da pratimo clanke?

    ОдговориИзбриши
  4. Sve pohvale za ovaj blog, prosto Vam se divim, kad stizete sve da uradite i jos to i opisete. Bicu Vam veoma zahvalan ako stignete da postavite i troskovnik papirologije za dozvole, lokacijska, gradjevinska i sve ono sto jos ide u tom paketu. Ja nameravam da srusim jednu staru kucu i ozidam novu nesto vecu, cca 20m2 je razlika. Stara kuca je ucrtana (zidana sa dozvolom), pa me zanima koliko li ja treba da doplacujem lopovskoj drzavi za to. Puno hvala, i svako dobro Vam zelim. Lukic Mile, Beograd

    ОдговориИзбриши
  5. Mile sad videh pitanje, pa da odgovorim koliko mogu. Sa leve strane istaknut je kompletan troskovnik koji sam ja imao do danasnjeg dana. Sve je uracunato. Sto se tice vase kuce, verovatno cete morati novu gradjevinsku jer po gabaritima kuce nisu iste, ne znam u pogledu struje i vode, ako ste ih imali da li ponovo placate sve kao za novu kucu ili samo neke dodatne troskove i to je nesto sto prvo treba da proverite.

    ОдговориИзбриши