Čvrstina vere, čistota duše, čestitost života
Powered By Blogger

среда, 15. октобар 2014.

Pelet

Jedna od čitateljki ovde na blogu postavila je pitanje oko peleta.

U mome neposrednom okruženju dve porodice krenule su sa grejanjem na pelet, a danas sam čuo i za treću. OVde ne bih sada o nekim kalorijskim vrednostima, tehničkim detaljima nego o čistoj isplativosti na način kako je ja kao laik gledam.

Jedna od porodica koristila je pelet prošle sezone i iskustva su jako pozitivna u domenu zagrevanja, konfora, automatizma, male količine pepela, pakovanja. Naime, kuća ima oko nekih 200m2 neto prostora po mojoj slobodnoj proceni. Peć na pelet je gusana, stari Radijator Zrenjanin za one koji se sećaju tog proizvođača. Kupljena je polovna nakon čelične, mislim Termomontove peći koja se uglavnom ložila na ugalj i gde je vlasnik, kako sam kaže, više bio ložač prekriven ugljenom prašinom nego "dingospo".

Potrošnja je bila nekih 4-5 tona peleta prošle sezone, pri čemu kuća nije imala izolaciju i sama zima je bila dosta blaga ( radi se o okolini Surčina ). To po meni nisu realni pokazatelji i tek će se prava potrošnja videti kada bude jača zima. Sticajem okolnosti kuća je ove godine izolovana, pa će se i to odraziti na ukupnu potrošnju. Veoma bitan faktor je i sama stolarija i o tome treba povesti računa.

Gorionik je Ferrolijev sa pužem, dozatorom i košem.

Jedna od najbitnijih stvari je i ujednačen kvalitet peleta koji se koristi, da bude jedan proizvođač, jedna "serija", jedna vrsta, a ne da se koristi više proizvođača iz različitih gradova, razlčita vrsta peleta, jer to sve kvari konačne parametre u potrošnji.

Ovaj drugi čovek ima još i veću kuću, od oko 350m2 i do sada je imao stari, dobri provereni TAM Štadler sa nadogradnjom za bojler, ali je konačno prešao na pelet od skora i već mu se za ovo kratko vreme svideo. Kuća mu je dobro izolovana, i sada je uzeo oko 10.5 tona od jednog proizvođača. Celokupna investicija sa sve kotlom ( kao moj iz prethodnih postova) Solid Therm, gorionik Bosch, puž, dozator, koš od 350kg...rad majstora...ovo, ono i suma sumarum je to zadovoljstvo koštalo 450.000 dinara.

Skupo, ali niko ne poredi kad krene sezona drva, pa traži prevoz, pa seci, pa cepaj, pa unosi, pa slaži...trista čuda. Ovako natovariš koš, podesiš neku unutrašnju temperatutu koja tebi odgovara i on sam pali, sam gasi, sam dozira...pepeo izneseš jednom u 7 dana jednu pepeljaru... dakle super...

Нема коментара:

Постави коментар